-->
Welcome to my blog. Enjoy your reading ya!

Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Kawan vs Sahabat (SAD STORY)

Assalammualaikum . heylo peeps ! 

Dah makan belum ? Aku baru jewp lepas dinner bersama2 keluarga tersayang. Hari ini mama aku masakkan rendang kerang . (mood raya lagi) Sedap sangat2 tauwk ..



Back to main topic . KAWAN vs SAHABAT.

Apa itu KAWAN ?
Apa itu SAHABAT ?

Dalam usia aku yang semakin meningkat , aku semakin cuba memahami erti kedua-2 perkataan ini.
 Tp apa yang aku tahu , kawan lebih senang dicari daripada sahabat .


Betul ke kawan akan ada ketika kita senang sahaja , manakala sahabat pula akan ada ketika kita susah dan senang ?? Betul ke ?

Kalau betul , apa yang aku rasakan sekarang ini adalah aku lebih ramai kawan dari sahabat.
Tak kira lagi KAWAN yang MAKAN KAWAN , KAWAN yang TIKAM BELAKANG .

p/s : Aku harapkan aku dapat ramai kawan yang baik dan sejati . Bukan KAWAN MAKAN KAWAN dan KAWAN TIKAM BELAKANG. Dan apa yang sangat aku harapkan adalah KAWAN boleh jadi SAHABAT..



 Kawan yang baik ialah :
  • -kawan yang selalu menegur silap anda.
  • -yang selalu perasan akan perubahan diri anda. 
  • -yang cuba buat anda senyum walaupun hakikatnya memang dia tahu yang korang takkan senyum.
  • -yang layan kerenah korang walaupun dia orang ada kerja lain sebenarnya.
  • -yang tahu erti gurau, lawak, serius.
  • -yang faham hanya dengan kerlingan mata korang.
  • -yang hidupnya, percaya korang.
  • -yang dirinya tegak untuk korang.
  • -yang jiwanya seirama dengan korang.

 


JANGAN LUPA LIKE DAN COMMENT SEKALI YEA :)

0 0000 KOMEN SI CHOMEL:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...